-
Sándorné Szatmári: Szerintem beszűkül a gondolkozás féleségek korábbi sokasága, míg a tere, ahol keresgélni l...2024. 03. 25, 09:02 Hogyan alakul át az olvasás?
-
Sándorné Szatmári: Ezek a modellek tehát (micsoda véletlen) fékezik a "féknyúz" terjedését ..? :)2024. 03. 12, 18:39 Álhírek felsimerése nyelvi modellek...
-
Sándorné Szatmári: @cikk: Véleményem eltekintve a konkrét (pl. összeesküvés) példától: -Működő nyelvelméleti ...2024. 03. 10, 09:31 Titkos víziók vagy vizionált titkok?...
-
Sándorné Szatmári: A cikk szerint a nyelv fontos jellemzője, hogy a szavak jelentése kommunikációs helyzeteke...2024. 03. 01, 09:37 Diszkriminált állatok
-
Sándorné Szatmári: @szigetva: Amit írsz, nyilván én is észre veszem.. A jelentés és tartalom ugyanakkor rávil...2024. 02. 23, 21:02 Nyelvek születése és terjedése
Kálmán László nyelvész, a nyest szerkesztőségének alapembere, a hazai nyelvtudomány és nyelvi ismeretterjesztés legendás alakjának rovata volt ez.
- Elhunyt Kálmán László, a Nyelvész, aki megmondja
- Így műveld a nyelvedet
- Utoljára a bicigliről
- Start nyelvstratégia!
- Változás és „igénytelenség”
Kálmán László korábbi cikkeit itt találja.
Ha legutóbb kimaradt, most itt az új lehetőség!
Ha ma csak egyetlen nyelvészeti kísérletben vesz részt, mindenképp ez legyen az!
Finnugor nyelvrokonság: hazugság
A határozott névelő, ami azt jelenti, hogy ‘te’
Az oroszok már a fejünkön vannak!
A kormány elfogadta a felsőoktatási problématérképéről és az ágazat átalakításának alapelveiről szóló jelentést február 18-ai ülésén.
A dokumentum alapján nem szabnak konkrét feltételeket az egyetemi és főiskolai címek megtartására, illetve változtatnak a felvételin és a keretszámokon – olvasható az eduline.hu-n
A pénteki kormányülésen bemutatott dokumentum a hazai felsőoktatás problémáit foglalja össze. A harminckét pontban problémaként említik a felsőoktatási jogszabályok áttekinthetetlenségét, az intézmények fejkvóta alapú finanszírozását és a bolognai rendszer bevezetésének átgondolatlanságát is. Az elfogadott okirat csak általánosságban fogalmazza meg, mi különbözteti meg az egyetemet a főiskolától, holott novemberben még konkrét feltételeket szabott volna az intézmények egyetemi és főiskolai címének megtartásához. A mostani meghatározás szerint az egyetem az a kutatási tevékenységet is folytató intézmény, ahol az alap- és a mesterszakok mellett doktori iskola is működik.
A hallgatói jogokról, valamint a vizsgalehetőségek számáról mindössze annyi áll a dokumentum szövegében, hogy a vizsgakövetelmények fellazultak, a hallgatói jogok és kötelességek kiegyensúlyozottsága pedig vitatott. A felvételi rendszer átalakításának terve is az alapelvek között szerepel. Valószínű, hogy az államilag támogatott képzésben résztvevő elsőévesek keretszámát évről évre csökkentik majd, a középiskolások csökkenő számához igazodóan.
A felvételi szabályokon is szigorítanak. A rendelet alapján 2013-tól az adott intézmények helyett az állam fogja meghatározni, hogy melyik szakra milyen tantárgyból kell emelt szintű vizsgát tenni a diákoknak, ha be szeretnének jutni rá.