750 ezer eurót ér, a legújabb „hipercar”, a Porsche 918-as. A jövendőbeli csodajárgány elfeledtetni ígérkezik a legendás Carrera GT-t.
Olvasd el ezt is: Stephen Hawking halála előtt egy utolsó figyelmeztetést intézett az emberiséghez
Kb. 1000 eurót kifizetve minden egyes „ménért”, a Porsche legújabb vívmánya mágnesként vonzhatja magához az igényes gépkocsirajongókat. A szuperautó gyártását egyébként 918 példányra redukálták.
Egy 4,6 literes V8 medián, 577 lóerő és két elektromotor kombinációjaként, az új Porsche 800 lóerővel száguld majd, és csupán 3 liter benzint fogyaszt el 100 kilométeren.
A Porsche 918 szó szerint hibrid járgány, ugyanis képes kizárólag elektromos módon haladni, 25 kilométeres távlatig. A Li-Ion akkumulátorok kapacitása 6,8 kilowatt, és az autó alján kaptak helyet, a két hátsó ülés mögött. Amikor az akkumulátorokat teljesen feltöltötték, az „E-Power” üzemmód alatt a jármű 140 kilométer/órás sebességet is képes felvenni, csak elektromosan. A mélyebb kiaknázás során, a benzines V8-as nem haboz átvenni a terhelést, és a maximális teljesítményt hozza ki a kocsiból.
» Dubajba ment tanárnőnek, hogy milliárdosok gyerekeit korrepetálja: „3 ezer dollárt kaptam, hogy megoldjam a gyerek házi feladatát”
» Hogyan figyelnek minket otthon: 10 eszköz, amelyen keresztül kémkedhetnek utánad!
» „A vőlegényem két nappal a lánykérés után lefújta az esküvőt, amikor megtudtam miért, összeomlott a családom”
» A gondolatok, amelyeket az Univerzumnak küldesz, elkerülhetetlenül visszatérnek hozzád
A Porsche hagyományaihoz híven, a meghajtásért ezúttal a is a hátsó kerekek a felelősek, az erőt pedig egy PDK típusú, 7 lépcsős kapcsolószekrény szabályozza.
A teljesítményei magukért beszélnek: 0–100 kilométer/óra 2,8 másodperc alatt. A maximális sebesség 330 kilométer/óra. Továbbá a 800 lóerő hihetetlenül keveset követel, 100 kilométerben ugyanis kb 3 liter üzemanyagot fogyaszt, rekordot döntve a szupersportkocsi kategóriában, amelyet képvisel. A széndioxid kibocsátása is alacsony: 70 gramm kilométerenként.
Az eredetileg Spyder verzióban bemutatott Porsche 918-as 4,64 méter hosszú, 1,94 méter széles, és mindössze 1,1 méter magas.
(További) érdekessége, hogy mind a négy kereke irányítható. A hátsó kerekek is mozgathatók: a sebesség függvényében, a műszerfalról 4 fokig tekerhetők el. Mindez elegendő ahhoz, hogy az irányváltás hatékonyabb legyen. A jármű rendkívül alacsony fogyasztásának titka a két elektromotor, valamint a fékezés általi energia-visszanyerés okos rendszere, amelyet a Forma 1-beli KERS technológiából származtattak.