Lóerő

2014.05.01. 11:25

Mesél egy berlini taxi

Talán nehéz elhinni, de az egyik legsikeresebb taxi a német fővárosban egy korosodó járgány. Az 1963-as évjáratú Peugeot 404 Super Luxe mellett minden turista megáll.

Miskei Anita

Matthias Zieraut gyakran fotózzák nap mint nap a turisták

Bár a legmodernebb taxik állnak Berlin forgalmas terein, utcáin, az egyik legnagyobb sikert mégis Matthias Zieraué. Nem csoda, hisz autója bár a szigorú német előírásoknak is megfelel, mégis kilóg a sorból. Nem csupán azért, mert nem a nagy német márkák sorába tartozik, hanem azért is, mert egy 1963-as darabról van szó. A taxis nap mint nap mesél autójáról, mely egy 1963-as évjáratú Peugeot 404 Super Luxe.

- Ezt a modellt 1960-tól gyártották, autóm 1963-ban kelt életre. Az első 28 évben szülőhazájában , Dél Franciaországban futott. Aztán 1991-ben érkezett Németországba egy pár évig nap mint nap használták, de ekkor még nem taxiként. Családokat szolgált a jármű - mesélte Matthias Zierau, a taxi tulajdonosa. Aki hozzáfűzte, az autó tolótetős, ami hatalmas érték volt a taxis szemében, hiszen a 63-as modellben klíma még nem volt. - Az elmúlt 10 évben amíg meg nem vásároltam az autó sok időt töltött gyűjtők birtokában és szerelőműhelyekben. S csak ritkán futott a német utakon. Majd hozzám került a kis francia járgány, és 2010 novemberétől 2011 márciusáig az dolgoztam, hogy az autó eredeti állapotába kerüljön, s megfeleljen a német szabványoknak. Rengeteg javítást végeztettem el, mire az autó elkészült, s a taxi szabadjelző is felkerülhetett a tetejére. Pontosan tudom a dátumot, 2011. március 16-án nyert felvételt a taxik sorába autóm, mellyel azóta sikert aratok. Gyakran néznek rám csodálkozva a turisták, s ha néhány utcányit is, de utaznak velem - mesélte a taxis. Akinek autója messze nem felel meg a legújabb környezetvédelmi normának, mégis Berlin belvárosának drosztjain várja utasait. A gyönyörű, új autók sorából kilóg, mindenkinek tetszik.

A Peugeot 404-et 1960-tól 1975-ig gyártották, a franciák nagy családi autójaként szolgált hosszú éveken át. Népszerű autó volt, taxiként is sokan használták a franciák remekét, melyet Pininfarina tervezett. Közel kétmillió darabot gyártottak belőle, a négyajtós szedán mellett kombi, kupé és kabrió változata is volt. A berlini klasszikus taxi 1600 köbcentiméteres motorral szerelt, de volt 1,5 literes benzines, illetve 1,9 literes dízel változata is. Mindegyik 4 sebességes manuális, vagy 3 fokozatú ZF automata váltóval szerelték fel. A Super Luxe változata kényelmes, bőr ülésekkel szerelt darab volt, mely küllemében is kitűnt modelltársaitól, hiszen króm kiegészítőkkel díszítették. Az 1960-as Peugeot ok egyébként úttörő szerepet töltöttek be a dízelmotorok fejlesztésében. A 404-es elődje a 403-as volt, utódja az 504-es, de eme modell sikerét a gyűjtők körében egyik sem érte el. Az autó ma is Berlin különlegessége.

 



Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a feol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!