Lóerő

2014.05.15. 16:20

A tolvaj nem válogat

Olcsóbb részbiztosítást is választhatunk akár az idősebb autókra is – mondta Csikós Dániel szakértő.

Miskei Anita

A válság kirobbanása óta töredékére esett vissza az eladott új autók száma, így öt év alatt átlagosan két és fél évet öregedett a magyar személyautó-állomány. Ez az egyik fő oka annak, hogy a mintegy 4 millió gépjármű mindössze 20 százalékára kötnek cascót tulajdonosaik, a nyolc évnél idősebb autók 90 százaléka pedig biztosítási védelem nélkül közlekedik. Pedig ez a szegmens ugyanúgy részese lehet közúti baleseteknek, a lopások áldozatai pedig egyre nagyobb számban az idősebb kocsik közül kerülnek ki. Ma már számos gazdaságos biztosítási védelem létezik idősebb autókra is. Ami azért lenne fontos, mert a lopáskár-bejelentésekben szereplő autók átlagéletkora tavaly már elérte a 6 évet, szemben a két évvel korábbi 3,9 éves értékkel. Egyre több autót ugyanis olcsó alkatrészforrásként hasznosítanak a tolvajok – tudta meg lapunk.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a feol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!