Lóerő

2014.06.04. 19:10

Sokat spórolhatunk, ha rendszeresen megnézetjük a kocsit

Belenézhetünk a motortérbe „szakértő” szemmel, elővehetjük a nívópálcát, megtörölhetjük papírzsebkendővel. A tudásunk gyakran csak eddig terjed. Ezért nem árt, ha félévente begurulunk kocsinkkal egy szervízbe.

Munkatársunktól

Megváltozott a világ, ma már nem igényelnek napi gondozást autóink. Ősszel és télen azonban érdemes autószerelőnek is megmutatni. A teljes körű szervíz során átnézik kívül-belül a járművet, ellenőrzik a gumiabroncsokat, a motorteret, az összes folyadékszintet, a féket, ha kell, elvégzik az olajcserét. Ha nem foglalkozunk az esetleges problémával, a 3-5 ezer forintos karbantartási díj többszörösét is kifizethetjük a javításra. Lássuk be, a megelőzés olcsóbb.

Réder László  Fotó: Koppán Viktor

Kattogás, csikorgás – ha ezeket halljuk, nem érdemes tovább várni, irány a szervíz! A hangeffektusok mellett, intő jel lehet az is, ha például nem egyformán kopnak a gumik. De ez csak pár példa a sok közül– vág bele Réder László. Ha kis „kagylós” pikkelyek alakulnak ki a gumi felületén, akkor nem működik jól a lengéscsillapítónk. Ha a szélei kopnak, puha a gumi, ha a közepe, akkor kemény. Ha csak az egyik széle, akkor minden bizonnyal futóműproblémával állunk szemben. Réder Lászlót arról is kérdeztük, hogy a forró nyár milyen feladatokat ró az autótulajdonosokra?

– Minden évszaknak megvan a sajátossága, nyáron nyári gumival kell közlekedni. A négyévszakos gumit sem ajánlom, hiszen mi sem hordunk négyévszakos kabátot, vagy cipőt – mondja a szakember, majd további intelmeket intéz az autósokhoz. Régen a kocsik alig 10 százalékában volt klíma, ez az arány most 90 százalék. A pollenszűrő azt a levegőt szűri, amit hűtünk, vagy fűtünk, amit belélegzünk. Ezért az utasok érdekében nagyon fontos, hogy legalább évente egyszer baktériumölő spray-vel kitisztítsuk.

Mindig legyen az autónkban hűtővíz. Bármilyen folyadék jobb, mint a semmi. Ha szükséges, akár kólát is önthetünk a hűtőtartályba, így nem „főzzük meg” a motort. A guminyomást is folyamatosan mérni kell, ezzel rengeteg benzint megspórolhatunk. Az sem árt, ha a feleslegessé vált síléctartót leszereljük. Ha ugyanis csökken az autó légellenállása, energiát nyerünk.

Címkék#szervíz

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a feol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!