Sport

2014.06.10. 14:34

Fehérvár-rali: Turán Frici 208 Peugeot R5-sel, Kazár Ford Fiesta RRC-vel debütál

Június 14-15.-én rendezik a bajnokság 2. futamát, a sportág vérkeringésébe 7 év után visszatérő Fehérvár-ralit, ennek apropóján tartottak sajtótájékoztatót Székesfehérváron. Ahol a többi között az is kiderült, hogy Turán Frigyes és Kazár Miklós új, Magyarországon eddig még nem látott versenyautóval áll rajthoz. A Fehérvár-ralin a nézők legnagyobb örömére nem lesz belépődíj. A fehérvári önkormányzat 9,5 millió forinttal és egyéb, technikai jellegű segítséggel támogatja a rendezvényt.

Matók János

Balról jobbra Turán Frigyes, Herczig Norbert, Mészáros Attila, Matók Ádám és Szőke Tamás a sajtótájékoztatón
(Fotó: Horváth Renáta)

A sajtófőnök Kaiser Tamás kérdésére elsőként Matók Ádám, a szervezőbizottság tagja, a 2012-es kategória magyar bajnok emelkedett szólásra. A fiatal székesfehérvári pilóta elmondta, hogy egy futam szervezése ugyanannyi, ha nem több munkát jelent, mint az autóval hasítani a gyorsasági szakaszokon. A szervezők feltett szándéka volt, hogy kicsalogassák a nézőket, s ennek érdekében rendezik a belváros közepén a szombati szuperspeciális szakaszt, valamint szombaton közvetlenül Fehérvár szélén a murvás Aranybulla gyorsaságit kétszer is. De minden bizonnyal nagyon sokan megnézik az autókat a Piac téri murvás parkolókban (Alba Pláza mellett) is péntektől vasárnapig, hiszen ott lesz a szervízpark. Lakatos Róbert, a szervezőbizottság elnöke köszönetét fejezte ki a székesfehérvári városvezetőknek, és Cser-Palkovics András polgármesternek, hiszen a támogatásuk nélkül nem jöhetett volna létre a Fehérvár-rali. Lakatos kijelentette: tervek szerint a Fehérvár-rali folyamatos lesz, és 3-4 éves távlatban egy nemzetközi sorozat részévé szeretnék fejleszteni. Újdonság a hétvégi futamban, hogy utoljára 2002-ben volt vegyes (murva és aszfalt) talajú egy hazai futam, s jelenleg a spanyolországi vb-futam ilyen. Az elnök bejelentette a belépés minden gyorsaságin ingyenes, de miután több szakasz is Natura 2000 és tájvédelmi körzetet érint, ezeken a nézők mozgását korlátozzák. Az érdeklődők és a résztvevők biztonságára 300 sportbíró és rendező ügyel majd a különböző gyorsaságikon. Lakatos külön köszönetét fejezte ki az Útéppark Kft.-nek a murvás szakaszokon elvégzett munkálatokért. Az önkormányzatot képviselő Mészáros Attila tanácsnok elmondta, hogy a szervezők, Lakatos Róbert és Matók Ádám megkeresése után egyértelműen igenlő volt a válaszuk az ötletre. Hiszen a Fehérvár-rali régebben és most is, de a jövőben is nagyon sokat jelent a városnak, s megerősítette, hogy Székesfehérvár hosszú távra tervezi a futam rendezését, és sok sikert kívánt.

Turán Frigyes bejelentette, hogy egy új világbajnoki versenygép, a 208 Peugeot R5 volánja mögött rajtolnak el, a háttérben egy nagyon jó csapattal, Tagaiékkal. Frici a régi Fehérvár-ralikra szép emlékekkel, a szakaszgyőzelmekkel gondolt vissza, míg az ideit felkészülten várja. Az kétszeres abszolút bajnok Kazár Miklós navigátora, Szőke Tamás a Ford Fiesta RRC-vel való indulásukat közölte a tájékoztatón, s ugyanakkor mosolyogva azt is elmondta: az RRC kellő motiváltságot jelent, ám az eddigi stratégiájuk is változik, mert mint navigátor nem engedi a pilótát az egyfajta „durrbele” stílusba. A fentiek azt jelentik, hogy a nézők két versenyautó magyarországi bemutatkozásának lehetnek a szemtanúi. Herczig Norbert erre csak annyit jegyzett meg: legrégebben, immár 5 éve ők mennek ugyanazzal, a Skoda Fabia S2000-es géppel, s a világ legkomolyabb csapata áll mögöttük. A murvának és az aszfaltnak örül, nagyon örül a vegyes szakaszoknak, szereti, ha új színek dúsítják a futamokat. Azt mindannyian elmondták, hogy az első bajnoki futam, Miskolc óta két és fél hónap telt el, így a jelenlegi helyzet olyan, mintha szezonkezdés előtt állnának. Az esélyeket illetően mindenki optimista, de kicsi a különbség közöttük, ezért csak az aktuális forma döntheti el a helyezéseket.

Végezetül a korábbi Fehérvár-ralik „gazdája”, támogatója, Major Zoltán egyfajta stafétaként átadta a mostani szervezőknek azt a 2001-es díszes serleget, melyet mint az Év versenye kapott akkor a Fehérvár-rali, s azt kívánta, hogy legyenek sikeresek, méltó utódok a versennyel.

A nézők az ünnepélyes rajtot pénteken 18,30-tól láthatják majd a Magyar Király Szálló és a Zichy-Liget között felállított rajt-cél dobogónál, aztán szombaton 10.28-tól a várpalotai murvás gyorsaságival elkezdődik a Fehérvár-rali, majd jöhet az Iszka–Csór és a város szélén az Aranybulla, mindegyik kétszer.

 

A feol.hu nyereményjáték nyertesei

A Fehérvár-rali nyereményjátékunk helyes válaszai, 1. Ki nyerte abszolútban a 2007-es, az utolsó Fehérvár-ralit: Turi Tamás. 2. Ki az aktuális abszolút magyar bajnok pilóta: Kazár Miklós. 3. Ki nyerte a legtöbb Fehérvár-ralit: ifj. Tóth János háromszor. Ki nyert legtöbbször abszolút magyar bajnoki címet: Ferjáncz Attila kilencszer.A sorsolás után az alábbi olvasóink nyertek, részvétel a szuperspeciálon Zángó Zoltán drift (BMW) pilóta mellett: Markó Csaba, Bántó Szilvia, Ivanics Péter. Ajándékcsomagok (az alábbi csapatok fel-ajánlásában Maximmun Racing Team - Kazár, Szőke, Skoda Rally Team Hungaria - Herczig, Bacigal, Turán Motorsport SE - Turán, Zsiros, Dynamic Rally Team - Balogh, Holczer, AS-Rallysport Europe Kft. - Ollé, Tóth, valamint Ferjáncz András felajánlásában Nagy F. László dedikált portré fotója Ferjáncz Attiláról): Altorjai Péter, Unger Fanni, Ujvári Szabolcs, Matics Dóra, Budai Norbert, Ács Attila, Dobler ákos, Horváth Judit, Tóth Balázs, Németh Balázs, Barankay Dezső, Kovács Béla, Végh Krisztián. Nyerteseinket a megadott elérhetőségükön tájékoztatjuk az ajándékok átvételének egyeztetéséről, illetve a szombat kora esti szuperspeciálon való részvétel pontosításáról.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a feol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!