Sport

2014.06.16. 19:00

A drift - az egy életérzés

A Fehérvár-ralin szombaton rendezték a belvárosi szuperspeciál szakaszt. Ez nem számított be a versenybe, a pilóták nem is szaggatták az istrángot. Bezzeg a szervezők által meghívott Zángóék, a fehérvári driftesek!

Matók János

Természetesen senki sem hánytorgatja fel a ralisoknak, hogy miért nem kínozták az autókat a kegyetlen murvás gyorsok után, hiszen azért egyikük sem sétálta végig a szuperspeciált. Az viszont, hogy a nézők számtalanszor vastapsra, és hangos tetszésnyilvánításra ragadtatták magukat, az idősb és ifjabb Zángó Zoltánnak, a fehérvári drifteseknek köszönhető.

- Mi a drift lényege? Tulajdonképpen két autó küzdelme az aszfaltos pályán - kezdte a szakág ismertetését idősb Zángó Zoltán. - A kontrollált csúszás tudománya, a kijelölt pályákon az autók ezt valósítják meg. A bírók előzetesen kijelölnek érintési pontokat, ezeket kell teljesíteni az első autónak, a követőnek pedig le kell másolni az első mozgását. Mindezt úgy, hogy bebizonyítsa: jobban és gyorsabban tudja végrehajtani. Van egy gyorsítási, majd a megindítási szakasz, onnan az egész pályát keresztben csúszva kell megtenni. Végig csúszni kell, mert ha nem így történik, az nullás pályának számít.

Az apa kérdésemre elmondta, augusztusban lesz két éve, hogy megépítették a 430 lóerős BMW-t, de csak 2013-ban kezdtek el driftelni. Fia az idén a Semi Pro kategóriában, míg az apa profik között indul a bajnokságban.

- Megfertőződtem? Inkább velem született probléma a drift, a csúszás - mondta a 20 éves Zoltán. - Kiskoromban mindig raliversenyekre jártunk, Tóth Janikára, Benikre emlékszem. Aztán egyszer elmentünk egy tatai drift futamra, ahol beülhettünk egy autóba, a jobb oldalra. És amikor kiszálltunk, apával egymásra néztünk: nekünk ez kell. Lényegében így kezdődött el a pályafutásunk.

- Én világéletemben úgy voltam az autókkal, hogy állandóan csúszkáltam, a raliban is azok a pályák érdekeltek. Ilyen szempontból a Forma egyet én sínautózásnak tartom, persze elismerem a fantasztikus tudást és technikát. Nekem az a verseny, ahol csúsznak az autók, és azokat kell korrigálni És mellette még gyorsnak is kell lenni, számomra ez a csúcs. Arról nem beszélve, hogy anyagilag ez elérhetőbb, egy rali autónak a töredékébe kerül - mondta mosolyogva az apa.

- Fantasztikus érzés volt hazai közönség előtt autózni. Köszönet érte a szervezőknek, akik meghívtak, hogy szórakoztassuk a közönséget, illetve a feol.hu nyereményjátékának a győzteseit megautóztassuk. Rengeteg ismerősünk integetett a pálya széléről. Ám egy kicsi terhet is jelentett, mert bennünk volt: itt és ezt nem szabad elrontani, hogy mindenki lássa, tényleg jók vagyunk. A pálya ugyan egy kicsit szűk volt nekünk, de megpróbáltunk mindent kihozni magunkból és az autóból - mondta a fiú.

Ifjabb Zoltán legközelebb augusztus 16-án Tökölön áll rajthoz, s a győzelem a célja, mert bajnok akar lenni. Édesapja nagyobb fába vágja a fejszéjét: augusztus 9-én Bélapátfalván a hegyi drift Európa-bajnoki futamon szerepel. Eddig 45 külföldi, közöttük japán a szakág őshazája nevezés érkezett. Segítőik, Keresztesi Csaba és Lengyel András ott lesznek velük.

Fehérvári siker is született a Fehérvár-ralin, a másodosztályban: a SOLID Racing Team párosa, a Kondella Péter, Szilassy Arnold duó az abszolút értékelésben a 2., míg az N csoportban és az N/3 kategóriában egyaránt az első helyen végzett. Nagyon boldogok vagyunk, hiszen kezd beérni a munkánk gyümölcse mondta Szilassy Arnold, a páros székesfehérvári illetőségű navigátora.

 




Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a feol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!