Tudomány

2014.09.11. 11:56

Milyen linkek ne mutassanak weboldalunkra (x)

A linképítés rövid annál tanúságosabb történetén keresztül láthatja Ön mint, weboldal tulajdonos, hogy a keresőoptimalizálás egyik fontos részfolyamata, hogyan változott marketing tevékenységé.

A linképítés egyértelmű célja, a kulcsszo.hu szerint, hogy növelje a megbízhatóságát a Google szemében, illetve Brand építő szerepet lásson el. A régmúltban csupán az számított szinte, hogy minél több hivatkozásunk legyen ez ma már 2014-ben elavult személetnek mondható mivel inkább olyan link kapcsolatok kiépítése a cél ami megbízható oldalakról származik.

A weboldalak látogatottsága természetes formában növelhető meg, ami közvetetten vagy közvetlenül, de nagyobb profitot termel majd a honlapunk számára.

A kezdetek

A linképítés története egészen 1998-ra vezethető vissza, amikor a Google bevezette a PageRank-ot, avagy a PR-t. A kétezres évek végig ez volt a legfontosabb SEO-mutató, mára azonban már csak érdekességképpen hivatkoznak rá a keresőoptimalizálás kivitelezői. A PageRank lényege és működése egyszerű, így azok az oldalak rendelkeztek a legnagyobb értékkel és népszerűséggel, amelyekre a legtöbb magas PR-értékkel bíró oldalak mutattak aktív linkekkel. Hosszú évekig szinte csak ez határozta meg, hogy egy weboldalt a keresők milyen helyre és pozícióba sorolnak, így segítségével lényegében létrejött és felélénkült a linképítés piaca.

Page Rank mitosz

Szintén a linképítéshez kapcsolódó újdonság volt a PageRank mellett – úgyszintén a Google találmányaként –, hogy a weboldalakban elhelyezett horgonyszövegeket, vagyis lényegében a link által tartalmazott szövegeket és kulcsszavakat a kereső eltárolta, és ezt nem csak az adott oldalak eredményeinél, hanem a kereséseknél is figyelembe vette. Éppen ezért a horgonyszövegek is egyre jelentősebb szerepet játszottak a linképítés során a SEO korai időszakától kezdve a kétezres évek végéig.

Elavult technikák melyet kerüljön el messzire

Ezt a technikát rengeteg alkalommal alkalmazták úgy, hogy lényegében kommentek által spammelték tele az egyes fórumokat és weboldalakat a linképítők, ami ma már nem hoz jelentős eredménybeli javulást, a Google ugyanis sokkal előrébb sorolja azokat az oldalakat, amelyekre olyan linket mutatnak, amelyek hosszabb, több száz karakteres szövegben kaptak helyet.

Mikor a Google bevezette ezen újdonságát, egyre nagyobb teret kezdett hódítani a linkcsere, illetve a reciprokális linkek alkalmazása, ami lényegében egy kölcsönös egymásra hivatkozást takart. Mivel a keresőkben való besorolás szempontjából a weboldalra mutató linkek száma volt a mérvadó, ezért a webfejlesztők és weboldal-tulajdonosak mindent megtesznek ma is azért, hogy saját linkjeiket valamilyen formában terjesszék.

A Google azonban ma már szűri, és esetenként szigorúan bünteti is azokat az oldalakat, amelyek linkkatalógusokban szerepelnek, hiszen sokszor bevett gyakorlattá vált, hogy egy adott weboldalhoz több száz rá mutató hivatkozású más oldalakat hoztak létre a linképítés, illetve a SEO céljából. Ebben komoly pénzkereseti lehetőség is mutatkozott, éppen ezért ellentétessé vált a keresők törekvésével, aminek a lényege az, hogy a felhasználók ne csak valódi, hanem értékes tartalmakhoz is juthassanak az első oldalakon. Ma már számtalan linkkatalógus, illetve úgynevezett linkfarm érhető el, ahová a weboldalak fejlesztői többnyire pénzért regisztrálhatják saját hivatkozásaikat, ezzel növelve a weblapok látogatottságát.

Ezek a módszerek azonban 2012 óta lényegében feleslegessé és károssá is váltak, mióta megjelent a Google Pingvin névre hallgató algoritmus. A rendszer célja, hogy teljes egészében visszaszorítsa a spam-jellegű és illegális SEO-technikákat, így a linképítésben használt fekete kalapos technikákat is.

A linkek súly napjainkban sem csökkent csak annak módja változott meg. Izzadás és kreativitás nélkül ma már hasznos/értékes link kapcsolatot nem lehet létrehozni, tudtunk meg Evenich András linkmarketing szakembertől.

A hagyományos linképítés helyet a tartalommarketingre fókuszáljunk ami amúgy is a keresőoptimalizálás egyik fontos alappillérje. Tartalommarketinggről bővebben a http://www.kulcsszo.hu/tartalommarketing/" target="_blank" oldalon olvashat.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a veol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!