2015.01.21. 08:17
Gene Haas menti meg a Marussiát?
Az amerikai lenne a titkos befektető, aki 2015-ben indítaná a kiscsapatot
Fotó: GEPA pictures/Red Bull Content Pool
A NASCAR csapattulajdonos aki 2016-ban Forma-1-es babérokat szerezne, már így is érintett a történetben, hiszen a múlt hónapban tartott aukción megvásárolta a csapat felszerelésének nagy részét, hogy ezzel is fedezhesse valamennyire a hitelezői felé a tartozását a Marussia.
Pletykálják azt is, hogy megszerezte a csapat központját is Banburyben, ezzel is kiegészítve és európai bázist teremtve a fő bázisuk mellé, amelyik Észak-Karolinában található,
Az általában jól értesült SpeedWeek szerint a 62 éves üzletember lehet az a titokzatos megmentő aki megmentheti a Marussiát, és benevezi őket a 2015-ös szezonra.
Hétfőn a csapat csődbiztosai bejelentették, hogy a mai napra tervezett újabb aukció a kiscsapat maradékáért, (melyben már a 2014-es autók is benne lennének és a leglényegesebb versenyfelszerelések) - elhalasztásra kerül.
Az eljárást folytatók szerint azért, hogy "lehetővé tegyünk egy megbeszélést, egy harmadik féllel, a folytatással kapcsolatosan. Mivel a tárgyalás bizalmas, ezért további részletekkel nem szolgálhatunk."
A SpeedWeek szerint azonban a Haas a Marussia megszerzésével csak nyerhet.
Egyrészt egy Forma-1-ben már tapasztalt személyzetet nyerhet vele, Simán meg tudja menteni az istállót a 2014-es autójával, ahogy az fel volt készítve a szezonzáróra Abu Dhabira, és átszállíttathatja Melbournebe, és gyakorlatilag rivaldafény nélkül a hátsó sorokban egy évnyi tapasztalatot szerezhet.
További jó hír, hogy a csapat csődje ellenére jogosultak arra az 50 millió dollárra is, amit még a tavalyi csapatbajnoki helyezésük miatt kaphatnak meg, abban az esetben, ha sikerül felállniuk a rajtrácsra a 2015-ös szezonnyitón.
A kismadarak azt is csiripelik, hogy Haas úr megvette a jogokat a komplett 2015-ös specifikációjú Marussia terveire is. A Ferrarinak is megérné, hogy elősegítse ezt a mentőakciót, hiszen az istállóval jelenleg is kapcsolatban állnak (még ha jelentős pénzzel is tartoznak nekik), ugyanakkor a Hass-szal már van megállapodásuk a jövőre nézve.
A csapatvezető John Booth annyit erősített meg egyelőre, hogy a meg nem nevezett befektetővel "előrehaladott tárgyalásokat folytatnak."