2015.03.26. 14:14
Az autó keresi majd a vásárlót?
A németországi Hannoverben nemrég zárta kapuit a CeBIT, amelyet a világ egyik legfontosabb információ-technológiai szimpóziumaként tartanak számon.
Az Autopro beszámolója szerint Hannoverben előkerültek az okos gyártás konkrét számadatai is. Németország törekvése az, hogy a folyamat meghatározó szereplője legyen. Annyiban jó esélyük van a tempó diktálására, hogy náluk rendezték meg a CeBIT-et, ahol minden az adatról, a digitális információról szólt. A hír magyar vonatkozásról hogy az SMR magyarországi vezetője, Tibori-Pál Levente egy győri konferencián úgy fogalmazott: a járműipart folyamatos fejlődés jellemzi, mégis gyökeres változásra, trendfordulásra lehet számítani. az általa Autóipar 2.0 néven említett új éra egyik vezérelve, hogy míg korábban a vevő kereste az autót, a jövőben az autó fogja keresni a vásárlót.
A CeBIT-en egyébként a sok intelligens gyárüzemeltetési megoldás mellett bemutatkozott egy digitális logisztikai rendszer. A koncepció alapja többről szól, mint termékekbe ültetett chipekről, A digitális logisztika valójában a teljes beszállítói lánc digitalizálásának vízióját foglalja magában.
Mindennek nem egyszerűen az az értelme, hogy kevesebb papírt használjunk, robotokkal váltsuk fel az emberi munkaerőt, vagy távvezérelhessük a folyamatokat. Azon vállalatok, amelyek már most is alkalmaznak intelligens gyártástechnológiai megoldásokat, úgy látják, hogy mind a minőség növelése, mind a rugalmasság, illetve a termelékenység jelentősen növelhető a digitális gyártás, beszállítás elterjedésével.