Lóerő

2015.04.09. 15:33

Elindul a szezon a fehérvári Zángó Teamnek

Áprilisban rendezik Tökölön az extrém autós szakágak szezonjának nyitányát. Természetesen ezúttal is itt tartják a drifted SEMI-PRO és PRO Országos Bajnokság első fordulója, de a kétnapos monstre program kavalkád része lesz a King Of Europe Technical Day, itt mutatják először meg az EB sztárjai az új autókat.

Káldor András

A legfontosabb azonban fehérvári szempontból, hogy a drifted mindkét kategóriájában lesz képviselője a koronázó városnak! Harmadik szezonját kezdi vasárnap délben a Zángó Drift Team, idősebb Zángó Zoltán, a tavalyi bajnokság bronzérmese a PRO, míg a kategóriájában második, ifjabb Zángó Zoltán a SEMI-PRO-ban áll rajthoz újjávarázsolt, feltuningolt E36-os BMW 4000 V8-as autójukkal. A családi műhelyben egész télen, sőt még a versenyt megelőző napokban is folyt a munka, hogy minden tökéletes legyen a rajtra.

Balra a Zángó Team újjávarázsolt, feltuningolt E36-os BMW 4000 V8-as autója, ezzel állnak rajthoz a hétvégi versenyen (Fotó: zángó team)

– Elég komoly változások történtek az autón! „Fiatalodott” a gép, mert a huszonkét éves, leharcolt motorunk helyett most kapott egy friss, ropogós tizenkilenc éves bontottat. Ami lényeges, hogy az egész hajtásláncot újjáépítettük, a motor ereje már az ötszáz lóerőhöz közelít, feledtetve az eddigi 430 lóerőt. Nagy bánatom viszont, hogy nem tudtunk tesztelni, mert még most is szét van szedve az autó. Hiányoztak hozzá alkatrészek, ezeket fokozatosan építjük be, az utóbbi két hétben kerültek bele a leglényegesebb elemek, így például a motor is, amelynek a felprogramozása is néhány napja történt meg. Így aztán élesben, a versenyen fog kiderülni, hogy mindez mennyire sikerült. – tudtuk meg idősebb Zángótól.

Természetesen bíznak abban, hogy sokkal jobb lesz az eddigieknél az autó, annak ellenére, hogy a tavalyi idényben is jól muzsikált. – Izgalommal várjuk a rajtot, brutálisan kemény lesz a mezőny, a profiknál közel huszonöten neveztek eddig, míg a SEMI PRO kategóriában is megközelíti majd a harmincat. A szervezők is újítottak – tavaly még én tartottam a sebesség rekordot 147 km/h-val a fesztiválon – de most nem a sebességen lesz a fő hangsúly, hanem a minél komolyabb, közelebbi, és szebb tsuiso csatákon. Így a pályák lassabbak lesznek, de egyúttal látványosabb is lesz maga a verseny. Az egész idei fejlesztésünket erre tettük fel, így az áttételek kialakítását is, ezáltal ugyan lassabb, de sokkal intenzívebb lett az autó.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a feol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!