Lóerő

2015.05.06. 15:03

Legfőbb ideje nyári gumira váltani

Akár 15-20 százalékkal hosszabb fékúttal számolhat, aki akár száraz, akár nedves aszfalton a nyári szezonban is téli, illetve négyévszakos gumival közlekedik.

Szabó Zoltán

Mindezt igazolta az idén áprilisban harmadszor megrendezett, egyetlen nagyszabású hazai nyárigumiteszt, amelyet a Hungaroring célegyenesében tartottak. A hét közepére már ízelítőt kaphatunk a harminc fok körüli nyári időjárásból, célszerű tehát mielőbb lecserélni az esetleg mostanáig az autón hagyott téli gumikat. Egy szakportál beszámolója szerint a 17-féle tesztelt gumiszett között nem csupán nyári, hanem egy téli-, illetve két négyévszakos változat is szerepelt, biztosítva a teljes körű összehasonlíthatóságot.

A 20 Celsius fok körüli levegőhőmérsékleten végzett teszt során mind a száraz, mind a vizes úton való megállást vizsgálták különböző sebességek (60, 100, illetve 120 km/óra) mellett. Ezen kívül a kanyarsebességet, a gördülési ellenállást mutató kigurulást, a zajszinteket, sőt, a kopásállóságot is mérték.

Az eredmények nem csupán a téli gumi, hanem az úgynevezett négyévszakos gumik esetében is azt erősítették meg, hogy azokat életveszélyes melegben is az autón hagyni. Míg a legjobb nyári gumik 120 km/órás sebességről fékezve 54-55 métert tettek meg a megállásig, a téli gumival felszerelt tesztautónak ugyanehhez 63, míg a négyévszakosakkal közlekedőnek 64, illetve 66 méterre volt szüksége! Ahol a legjobb nyári gumival szerelt autó már állt, ott a leggyengébb négyévszakost hordó még 49 km/órával haladt 120 km/óráról fékezve. Hasonló különbségű, 15-20 százalékkal rosszabb eredmények születtek ezekkel az abroncsokkal a kisebb sebesség mellett mért, száraz és nedves aszfalton egyaránt végrehajtott próbákon is, de a kanyarsebesség mérésekor is a négyévszakos gumik kerültek a lista aljára.

 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a feol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!