f1

2015.05.17. 07:33

Wolff: Ezek lesznek a leggyorsabb F1-es autók

Toto Wolff úgy tartja, a Strategy Group által javasolt változtatásoknak hála 2017-tól a valaha volt leggyorsabb F1-es autók versenyezhetnek majd.

Gyimesi Brigitta

Fotó: Mercedes AMG Petronas

Reakcióképpen a csökkenő nézőközönségre, a sportág vezetői számos javaslattal álltak elő a jövőre nézve: akár 5-6 másodperccel gyorsabb autók is születhetnek, ezt pedig új aerodinamikai szabályokkal, szélesebb gumikkal és könnyebb súllyal érnék el. Ezen felül a motor környékén is változásokat terveznek: a magasabb fordulatszám, hangosabb motor és a tankolás visszahozatala is a terítéken van.

„Minden azon alapszik, hogy szerintünk képesek vagyunk 5-6 másodpercet faragni a köridőkből” – nyilatkozta Wolff. „Ez lehetne a valaha volt leggyorsabb mezőny, ami hihetetlenül izgalmasan hangzik. Ez hatalmas áttörés lehet, egyike azon ritka pillanatoknak, amikor mindenki egyértelmű igennel szavazott a sportág jövőjének érdekében. Azt akarjuk elérni, hogy nálunk legyenek a világ leggyorsabb autói; jó hír, hogy már úton vagyunk efelé.”

A tankolás 2010 óta illegális, és habár az előzetes tervezetet megszavazta a Strategy Group, egyáltalán nem biztos, hogy 2017-ben valóban visszatérhet. Mielőtt elhamarkodottan döntenének, pénzügyi szempontból alaposan kielemzik, megéri-e ez a sportágnak. Wolff mindenesetre támogatja az ötletet.

„Voltak olyan emberek is a megbeszélésen, akik látványosnak tartják a tankolást” – mondta a Mercedes csapatfőnöke. „Ez egyben könnyebb autót jelent, a versenyző jobban nyomhatja, és a gumikat sem fogja az autó súlya terhelni. Néhányan persze kételkednek benne, főleg, mivel csak pár éve tiltottuk be a tankolást, és aggódnak a felszerelés utaztatási költségei és a logisztika miatt. Azonban a versenyzés kiszámíthatatlanabb lenne, nem tudhatnád sosem biztosan, éppen mi történik a pályán. Megegyeztünk, hogy alaposan megfontoljuk ezt a lehetőséget, és ha lehet, visszahozzuk, de csak abban az esetben, ha ezzel nem veszélyeztetjük a boxkiállások látványosságát.”

Problémás vizekre is eveztek a gyűlésen: az előzetesen elfogadott ügyfélautók jelenléte felbolygathatja a privát csapatok jelenlegi felépítését, és komoly üzletmodelli változásokat idézne elő. Wolff szerint ez a rendszer pozitív kihatással lenne az F1 jövőjére.

„Természetesen nem szeretnénk megkockáztatni, hogy a kisebb csapatok elhagyják a sportot; akármilyen rendszert szeretnél bevezetni, mindig is lesznek nehézségek” – tette hozzá Wolff. „Olyan megoldást kell találnunk, ahol a kisebb csapatok is megmaradhatnának, és nem szeretnénk olyan helyzetbe keverni őket, hogy a bevételeiken túl kelljen költekezniük. A Strategy Group csapatai készek arra, hogy gyári specifikációjú autókat ajánljanak fel más csapatoknak vagy potenciális új indulóknak. Amennyiben mégis elvesztenénk egy csapatot, életbe lépne a B-terv, vagyis a három-négy autós rendszer. Ez nem feltétlen vonzó az F1 számára, de ha elképzelitek, hogy például a Mercedes indít egy harmadik autót is egy fiatal versenyzővel a volánnál, az ülést pedig csak egy évre kapja meg, majd még így is képes megnehezíteni a többiek dolgát – érdekesnek hangzik. Akármelyik verzió mellett döntsünk is, mindenképpen több versenyképes és erős autót jelent, amelyek az élmezőny közelében tudnának versenyezni. Mindenképpen kiaknázzuk az ebben rejlő lehetőségeket, és egy hónapon belül egy élhető kereskedelmi modellel fogunk előállni, hogy ezt gazdaságilag is kivitelezhetővé tegyük.”

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a vaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!