Múltidéző

2015.05.22. 10:17

A népautó bogár karrierje

Közel negyven év leforgása alatt a bogár a világ legsikeresebb modellje lett - írták 1977-ben.

Kovácsné Hamberger Brigitta

A népautónak léghűtésesnek kell lennie, száz kilométeren mintegy hét liter benzint szabad fogyasztania, és az autópályán száz kilométeres utazósebességgel kell haladnia ezt a feladatot kapta a 30-as évek derekán Ferdinánd Porsche, a már akkor híres német autókonstruktőr. A feladatterv még azt a feltételt is tartalmazta, hogy az új autótípusnak igen nagy sorozatban gyárthatónak és időálló kivitelűnek (garázst nem igénylőnek) kell lennie. Állítólag Hitler 51. születésnapján mutatta be Porsche professzor a Volkswagen modelljét, s röviddel utána el is kezdték a híres bogár gyártását. A konstruktőr merőben újszerű megoldáshoz folyamodott a Volkswagen megtervezésénél. Az acél karosszériát elől-hátul független kerék-felfüggesztésű futóművel látta el. A kocsiszekrény hátsó részében kapott helyet a léghűtéses boxermotorból, kiegyenlítőműből s váltóműből álló tömör meghatóegység.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a feol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!