2015.05.24. 12:12
Brundle: A 18 colos gumiké a jövő
A brit ex-F1-es versenyző pénteken tesztelte a GP2-es autót 18 colos Pirellikkel.
A korábbi versenyző Paul Hembery felkérésére tette próbára a GP2-s széria tesztautóját a nagyobb felnikkel, 18 colos kerekekkel. Brundle a teszt után arra a véleményre jutott, miszerint nem csak a Forma-1-nek, de az összes együléses versenyautós szériának 18 colos abroncsokra kellene váltania.
„Szerintem az összes együléses kategóriának ezt az utat kellene követnie. Mindenki intelligens abroncsokat akar. Korábban soha nem vezettem GP2-s autót, így ebben a tekintetben ez jókora kihívás volt, de nagyon tetszett az abroncsok külleme. Gondoljunk csak a modern autókra vagy a Ferrari futurisztikus autójára, és láthatjuk, hogy Adrian Newey ugyanígy cselekedett, mindannyian a nagyobb kerekekkel operálnak. Ezért kissé furcsának tűnik, hogy az autósport csúcsán 13 colos abroncsokat használnak.” – kezdte a brit szakember.
Brundle számára az 1996-os Monacói Nagydíj óta ez volt az első alkalom, amikor ismét egy versenyautót vezethetett a hercegség utcáin, Pirelli abroncsokkal pedig az 1991-es monacó-i versenyhétvége óta nem volt dolga.
„Nagyszerűnek éreztem az autót. Az abroncsok megfelelő hőmérsékleten voltak és úgy tűnik, hogy az autó mindkét keverékkel ugyanolyan köridőkre képes. Arra számítottam, hogy kemény lesz – mivel az abroncs kevésbé alkalmazkodó-, de nem volt probléma. A legnagyobb gond amivel szembesültem, hogy láttam a korlátokat és a szegélyeket, mert magasabbak a kerekek. Ez kicsit sokkolóan hatott rám az első körben, különösen a Mirabeauben és a Portierben. Ebben a tekintetben kicsit olyan, mint egy sportautó vagy DTM autó, meg kell tanulnod fényképet készíteni magadban a korlátokról és szegélyekről. A versenyzőknek változtatniuk kell. A második kört már jobban meg tudtam nyomni. De valóban nagy feladat volt a világ egyik legnagyobb kihívást jelentő pályáján vezetni!” – folytatta az ex-F1-es, aki azért némi aggodalmának is hangot adott.
„Az aggodalmaim azzal kapcsolatosak, hogy ezek az abroncsok nehezebbek, szóval újabb 15 kg hozzáadása az F1-es autóhoz teljesen elfogadhatatlan, ezért más módot kell erre találni. És a 420 mm-es gumikkal – amit az F1 Stratégiai Bizottsága javasolt a legutóbbi találkozón – amiről beszélnek, csodálkoznék, ha könnyebbé válna az előzés, mivel így az autók kb. 2 méter szélesek lesznek.” – tette hozzá Brundle.