f1

2015.06.05. 09:00

A csapatok összefognak a tankolás ellen

Úgy tűnik, a tankolás visszatérése csupán lufi volt: egy csütörtöki megbeszélésen a csapatok egyöntetűen ellene szavaztak.

Gyimesi Brigitta

Fotó: Red Bull GEPA pictures/ Franz Pammer

A szokásos montréali csapatmenedzseri találkozó egy munkabizottsági megbeszélésbe torkollott, ahol ismét az új szabályzat megvitatása került a középpontba. A 2016-os gumiszabályok mellett a tankolás visszatérése a másik sarkalatos pontja a megbeszéléseknek. A motorsport.com értesülései szerint egyik csapat sem támogatta a Strategy Group által felvetett javaslatot; a fő ellenvetés nem a költségek növekedése vagy a biztonság csökkenése volt, hanem az, hogy a tankolás nem lenne előnyös a show szempontjából. A csapatstratégák által kielemzett adatokat a megbeszélésen is bemutatták, ezek az adatok pedig egyértelműen azt bizonyították, hogy a tankolás nem javítana a versenyzésen.

Az egyik kulcsfontosságú bizonyíték, hogy 2010-ben (az első nemtankolós évben) kétszer annyi előzés volt a pályán, mint egy évvel azelőtt. Ha azonban mégis visszatérne a tankolás, akkor a versenyzőknek a futamon használandó üzemanyag-mennyiséggel kellene kvalifikálnia – ez a koncepció már korábban sem volt túl népszerű a csapatok körében, mivel ez a metódus elkendőzi, kinek van a leggyorsabb autója.

Noha nem feltétlen a költségnövekedés miatt szavaztak ma a tankolás ellen, a becslések szerint a tankolás visszahozatala az első évben egymillió fontba kerülne, amely a következő évre „csupán” 500.000 fontra csökkenne. Több csapat biztonsági szempontból is megkérdőjelezte a tervet; a minél gyorsabb boxkiállások elérése végett sokkal nagyobb üzemanyagtöltési rátára lenne szükség: a jelenlegi 12 liter/másodperc helyett minimum 33 liter/másodperc lenne az ideális.

A megbeszélésen felhozott ellenvetéseket Charlie Whiting, az FIA versenyigazgatója fogja visszaküldeni a Strategy Groupnak, amely még május 14-én jött elő ezzel az ötlettel. Az egyöntetű ellenkezés miatt nagyon valószínű, hogy a tankolás visszatérése nem fog megvalósulni – annak ellenére is, hogy maga Bernie Ecclestone szívesen látná ismét a futamközbeni tankolást mint izgalomfaktort.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a vaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!