f1

2015.06.10. 06:07

A Mercedes döntése kulcsfontosságú a Renault jövőjét illetően

Christian Horner attól tart, ha a jelenlegi szabályzat marad jövőre is, a Renault kivonul a sportágból.

Gyimesi Brigitta

Tavaly év végén a csapatok szemfülesen kiszúrtak egy szürkezónát a szabályzatban: a motorhomologációkat az FIA szándéka szerint február 28-ig kellett volna benyújtani, ám a szabály szövegezése nem volt egyértelmű – az eredmény az lett, hogy a csapatok a 2015-ös évben szabadon fejleszthetik a motorjaikat. A 2016-os évre viszont az FIA szigorít a szabályokon, és az eredetileg szándékozott február 28-i határidő betartása kötelező lesz 2016-ban; a négy motorgyártónak eddig az időpontig kell felhasználnia a zsetonjaikat.

A Mercedes dominanciájának köszönhetően a Ferrari, a Renault és a Honda egyaránt a szabályok enyhítése mellett kampányol, hogy esélyt kaphassanak a felzárkózásra. Horner szerint ha a jelenlegi szabályzat marad jövőre is, a Renault kénytelen lesz elhagyni az F1-et.

„Természetesen nem szükséges nekik” – válaszolta Horner a kérdésre, hogy a Mercedes beadja-e a derekát. „A Renault jövője és elkötelezettsége szempontjából viszont életbevágó a Mercedes döntése. Ha februárig mindent végérvényesen le kell zárni, azzal búcsút is inthetünk nekik. A Mercedesnek felnőttek módjára kell kezelnie ezt a szituációt, ahogy az FIA-nak is; azt kell mérlegelniük, mi a legjobb az F1-nek. Ha a sport megengedheti magának, hogy elveszítsen egy motorgyártót, akkor maradjon a február 28.”

Az egy évre kiszabott fejlesztési zsetonok száma évről évre csökkenni fog egészen 2020-ig, ez pedig még nagyobb súlyt helyez a 2016 februári határidőre.

„A Renault szemszögéből nézve ez a lehető legrosszabb, mivel a motorok végeredményben örökké be lesznek fagyasztva a határidő után” – tette hozzá Horner. „Ezek a szabályok még mindig viszonylag frissek, így annak lenne értelme, ha az idei év példáját követve ezentúl is engednék a szezonközi fejlesztést.”

A Kanadai Nagydíj tökéletesen demonstrálta a Mercedes előnyét a többi gyártóhoz képest: mind az időmérőn, mind a futamon az első tíz autó közül hetet Mercedes-erőforrás hajtott.

„Ott vannak a Force Indiák és a Lotusok, amikhez valószínűleg Melbourne óta nem nyúltak hozzá” – folytatta Horner. „Kanadában még inkább előtérbe kerülnek a motorbeli különbségek, és sajnos ugyanez lesz a helyzet Ausztriában is, amely talán a legmotorfüggőbb pálya a naptárban. Még a megfelelő kasztni és versenyzők birtokában sem tudsz semmit tenni az erőforrásfölény ellen; a különbség jelentős, és nagyon nehéz ledolgozni.”

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a vaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!