Életmód

2015.06.17. 17:10

Végigkerékpározták az ország minden települését, zárdában is aludtak a természetjárók

Ajka - Valószínű, Káldi Géza az egyetlen olyan ember, aki kerékpárral bejárta Magyarország összes települését. A nyugalmazott középiskolai tanár, a Veszprém megye legjobb természetjáró csoportja címet többször megszerző Bánki Donát Természetbarát Egyesület örökös és tiszteletbeli elnöke 74 évesen is aktív természetjáró.

Tisler Anna

- Az országjáró kerékpártúra 16 évig tartott, minden nyáron 2-3 hetet kerekeztünk tanítványaimmal, ismerőseimmel - emlékezett Káldi Géza.

- Az ötletet diákjaim adták, akik azt mondták, csinálni kellene valamit, amit előttünk soha senki. Így jött a kerékpározás gondolata. Akikkel kezdtünk, leérettségiztek, kimaradtak, nem folytatták az országjárást, csak egy barátom, Berzi Zoltán, aki tíz éven át volt kísérőm. Én viszont úgy döntöttem, ha belekezdtem, be is fejezem. Szép élmény volt. Minden településen kértünk igazoló bélyegzőt valamelyik közintézményben. Máig őrzöm azokat a papírlapokat, amelyek bizonyítják, valóban jártunk arra.

Káldi Géza a sétatúrán. 74 évesen is aktív természetjáró
Fotó: Tisler Anna

- Napi száz kilométert kerekeztünk, hegyen-völgyön, kánikulában, esőben. Nem foglaltunk előre szállást. Aludtunk sportpályán sátorban, tornateremben, sőt, még apácazárdában is - mesélte Géza, aki ma polgári természetőrként is dolgozik: sok természetkárosítást akadályozott már meg. Havonta több gyalogtúrán vesz részt, szervezi a nyugdíjasok sétatúráját. Nyitott az újdonságokra, lelkes geoláda-kereső. Mindemellett szervez, dokumentál, aranyjelvényes túravezetőként pedig a túrákon irányítja a csapatot.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a veol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!