2015.07.07. 11:44
Az Aston Martin több csapattal is tárgyal
Az Aston Martin a Williamsszel és a Force Indiával is folytatott megbeszéléseket egy esetleges 2016-os F1-es visszatérés kapcsán.
A hétvége folyamán repült fel a pletyka, hogy az Aston Martin a Red Bull-lal karöltve visszatérne az F1-be – mivel az Aston Martin öt százalékát pedig a Mercedes birtokolja, ez természetesen azzal járna együtt, hogy az osztrák istálló átváltana a német gyártó erőforrásaira. Azonban úgy fest, az Aston Martin inkább a jelenleg is Mercedes-erőforrással rendelkező csapatok, a Williams, a Force India és a Lotus közül szemezget. A Mercedes már áldását adta az indítványra; amennyiben a terv létrejön, az Aston Martin az autó légbeömlőjén kapna szponzorhelyet, míg a hivatalos motorszállító a Mercedes lenne.
„A paddock mindig tele van pletykákkal” – próbálta kisebbíteni a híresztelés jelentőségét az Aston Martin vezérigazgatója, Andy Palmer. „Minden lehetséges utat meg kell vizsgálnunk, aminek segítségével világszinten ismertté tehetjük az Aston Martin nevet – ezt a szerepet jelenleg a WEC tölti be. A munkám lényege, hogy felfuttassam a céget. Ha valami hirtelen az ölünkbe hullik, és még a csillagállás is kedvező, miért ne fontolnám meg az ötletet?”
A Red Bull-szálat sem szabad azonban még teljesen kizárnunk, különösen azon hírek hallatán, hogy az osztrák istálló vezető technikai igazgatója, Adrian Newey egy utcai autós projekten dolgozik az Aston Martinnal – ez az együttműködés egyébként az Aston Martin és a Red Bull Technologies közötti szoros kapcsolat miatt jöhetett létre. A partnerség azonban nem feltétlen jelenti azt, hogy Newey az F1-ben is az Aston Martin szolgálatába állna, mivel a Red Bull Racing és a Red Bull Technologies két külön entitás.
A még kezdetleges állapotban lévő projekt „nem biztos, hogy gyümölcsöző eredményt fog hozni”. Newey, amellett, hogy felhasználja az Aston Martin utcai szekciójának minden mérnöki forrását, a vállalat tervezőgárdájával is dolgozott együtt. Az Aston célja, hogy konkurenciaként lépjen fel az olyan friss szuperautók ellen, mint a McLaren P1 GTR és a Ferrari FXXK – ha a brit autócég emellett a versenypályán is legyőzné riválisait, az csak tovább emelne a nívóján.
Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke még az előző hónapban utalt rá, hogy egy utcai autós projekt magasan van Newey bakancslistáján, és a Red Bull jelenlétére is feltétlenül számítani kell ezzel kapcsolatban.
„Adrian nagy kedvvel dolgozna ilyen téren” – nyilatkozta Horner. „A mi fókuszpontunk jelenleg az F1, ám mivel egyre több áthidalási pont van az utcai autók piacával, biztos vagyok benne, hogy ez a kapcsolat csak tovább fog nőni.”
Horner nem zárta ki, hogy csapata összefogna az Astonnal és a Mercedesszel – a pletykákat egyébként maga Toto Wolff sem tagadta, mondván, hogy az „ajtó nyitva áll”.