Lóerő

2015.08.06. 07:01

A Hungaroringnek újjá kell születnie! - A Forma 1-es pálya fejlesztési terveiről is nyilatkozott nekünk Rogán Antal

Hungaroring - Teljesen független kérdéscsokorral találtuk meg Rogán Antalt a paddockban. A kormánypárti politikus a családjával látogatott ki a 30. Magyar Nagydíjra, és láthatóan jól érezték magukat.

Vámosi Péter

Ő már a harmadik volt a sorban Seszták Miklós nemzeti fejlesztési miniszter és Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter után, aki kilátogatott a Hungaroringre a Magyar Nagydíj hétvégéjén. Mindenképp tudni szerettük volna, hogy mi ez a komoly érdeklődés a kormánypárt részéről Forma–1-es pályánk iránt, és mit egyeztetnek a Forma–1 urával, Bernie Ecclestone-nal.

A legtöbb részletet ez idáig Seszták úr árulta el az újságíróknak: a terv az, hogy a komplett, átfogó fejlesztéseknek köszönhetően már mostanában meghosszabbíttatnák a Magyar Nagydíj szerződését 2026-ig. Az invesztíciós terv – amit a Hungaroring Sport Zrt. készíttetett el – feltehetőleg hatásos lehetett, mert Ecclestone meg is jegyezte, hogy itt szeretne lenni a 60. Magyar Nagydíjon is. A cél egy hosszabb távú befektetés, amely szerint a ring nemcsak egy motorsport komplexum lenne a jövőben, hanem helyet adhatna olimpiai sportszámoknak, valamint akár egy autó- és motorsport múzeumnak is. Ami biztos, hogy a tribünöket teljesen el kell majd bontani. Ugyan előzetesen „stadion jellegű" kinézetről lehetett hallani, a véletlen kikerült tervek ezt nem erősítették meg.

Rogán Antal számára nem idegen sem a Hungaroring, sem a Forma–1-es Magyar Nagydíj: már többször adott át díjat a pódiumon. Fotó: Varga András

Visszatérve Rogán Antalra, a vasi születésű politikus ugyanakkor minden kötelező protokollt félrerakott, és azonnal a rendelkezésünkre állt, és kifejezetten közvetlen volt.

– Először jár itt a Hungaroringen mint autósportért érdeklődő, vagy volt már itt korábban is?

– Dehogyis! Szerintem legalább tízszer voltam itt többféle formában, már többször adtam át díjat is. Korábban az Autó- és Motorsport Szövetségnek elnökségi tagja is voltam. Én egyébként ezt egy elég fontos dolognak tartom, nemcsak úgy, mint sport, hanem úgy mint országimázs. A Formula–1, a Hungaroring maga egy olyan verseny, amely minden évben sok százezer, sok millió embernek a figyelmét hívja fel Magyarországra és Budapestre. Ezért szerintem fontos is, hogy megtartsuk, nem véletlenül törekedtünk arra, hogy meg tudjuk hosszabbítani a megállapodást Ecclestone úrral.

– Korábban már kiszivárgott a Hungaroring új épületkomplexumának a látványterve... Ön látta már?

– Igen, ismerem a látványterveket, szerintem kell, hogy ezek elkészüljenek, mert valljuk be őszintén: ez az állapot, amiben most a pálya van, ez az 1980-as éveket tükrözi, és nem a 2000-es éveket. Ennek megfelelően, ha tényleg azt akarjuk, hogy tartósan itt legyen a Hungaroringen a Forma–1, akkor azt gondolom, hogy meg kell csinálni ezeket a változtatásokat, és igazítani kell a XXI. századhoz a pályának az arculatát is, ha sokba is kerül, akkor is. Azt nem szabad elfelejteni, hogy számtalan olyan járulékos bevétele van a Forma–1 versenyeknek, ami nem közvetlenül itt jelentkezik, hanem az idegenforgalomban, a szállodáknál, az éttermekben, és az abból befolyó adóbevétel is végső soron a közösséget, az államot gazdagítja.

– Szurkolók, rajongók felvetése az, hogy például a Népligetben lehetne Formula E versenyt rendezni. Mi a véleménye erről?

– Kapkodni semmiképp nem kell. Azt nem tudjuk, hogy hova fog fejlődni egyelőre az autóipar és az elektromos autógyártás. Mivel Magyarország erős autóiparban, szerintem nekünk erre mindig oda kell figyelnünk. Hiszen hogyha az autóiparban változások vannak, akkor Magyarországnak az az érdeke, hogyha robbanómotor helyett elektromotor a jövő, akkor is értelemszerűen ugyanazok a gyárak, ugyanazok a telepek maradjanak itt. És azt senkinek nem szabad elfelejteni, hogy kiváló magyar szabadalmak vannak, például az akkumulátorok terén, amelyek egyébként versenyképesek a nemzetközi szabadalmakkal. Ezekre is érdemes majd a jövőben akár ipart is építeni.

– Melyik pályára látogatna még el szívesen a magyaron kívül?

– Hú... Szerintem Monaco az, ami igazán izgalmas, hiszen városon belüli pálya kevés van a világon, de még még magába az államba se jutottam el, nem hogy a Monacói Nagydíjra.

– Hogy kezdődött az ön autósport őrülete, ki volt az egykori kedvenc, és most kinek szurkol?

– Nagyon régen, még gyermekkoromban figyeltem a versenyeket, és akkor (Ayrton) Senna volt az abszolút kedvencem. Most talán Buttonnak és Hamiltonnak szoktam drukkolni.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a vaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!