f1

2015.10.05. 19:45

Szingapúr 2.0?

Niki Lauda attól fél, Oroszországban megismétlődhetnek a Szingapúrban látottak – vagyis a Mercedes mélyrepülése.

Gyimesi Brigitta

Fotó: Mercedes AMG Petronas

Tavaly Sochiban ünnepelhette a Mercedes első konstruktőri világbajnoki címét egy stílusos egy-kettővel. A forgatókönyv idén is megismétlődhet: a Mercedes 169 ponttal vezet jelenleg a Ferrari előtt, ahhoz pedig, hogy ismét bajnokok legyenek, mindössze három ponttal kell többet szereznie, mint az olaszoknak. A szingapúri blama után a német csapat dominálta a Japán Nagydíjat, Niki Lauda viszont ismét attól tart, a gumik játszhatják a főszerepet Sochiban.

„Hála Istennek, hogy Szingapúr után ismét visszatérhettünk a csúcsra” – nyilatkozta Lauda. „Hatalmas megkönnyebbülés, hogy megint ott vagyunk, ahol lennünk kell; azt tesszük, amit kell. A bajnokságnak azonban koránt sincs vége, főleg mivel az orosz pályának a szingapúrihoz hasonló aszfaltja van. Egyáltalán nem lesz könnyű dolgunk; keményen kell dolgoznunk, versenyképesnek kell maradnunk, és akkor minden esélyünk meglehet, meg azonban csak a futam után nyugodhatunk.”

A debütáló Orosz Nagydíjon tavaly biztosra meg a Pirelli, és meglehetősen konzervatív, lágy-közepes kombinációval érkezett a versenyre. Az óvatoskodásnak meg is lett az eredménye: mindenki egy kiállással teljesítette a futamot, még az a Nico Rosberg is, aki a gumik szétfékezése után már az első kör végén kiállt, a maradék 52 kört pedig a közepeseken töltötte – a futam alatti leggyorsabb körét pedig az 51.-ben futotta. A 2015-ös felvonásra a két-három kiállás a cél, a Pirelli ezért puhábbra vette a figurát, és a szuperlágy/lágy párost viszi Oroszországba.

„Tavaly trükkös hétvégénk volt itt” – nyilatkozta Paddy Lowe, a Mercedes technikai igazgatója. „Új vonalvezetést kellett tanulnunk, a friss aszfalt pedig kissé szokatlan viselkedést váltott ki a gumikból. Idénre eggyel lágyabb kiosztás lesz az asztalon – talán Nico szinte kiállás nélkül teljesített versenye is közrejátszott ebben a döntésben. Egy év elteltével természetesen teljesen más aszfalt fogad majd bennünket, így minden egyes eshetőségre fel kell készülnünk.”

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a vaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!