f1

2015.10.09. 20:05

Mégis marad a Red Bull-Renault?

Nem szakított véglegesen a Red Bull a Renault-val, 2016-ban is folytatódhat a „házasság”.

Gyimesi Brigitta

Fotó: Mark Thompson/Getty Images/Red Bull Content Pool

Szeptemberben nagy csinnadrattával jelentette be a Red Bull, hogy a továbbiakban nem szeretné a Renault erőforrásait használni, mivel azok jócskán elmaradnak az elvárt teljesítményszinttől. A két fél elvileg közös megegyezés alapján vált külön; a Renault továbbá kijelentette, hogy a Lotus felvásárlásával és újra gyári csapattá alakításával megszünteti motorbeszállítói tevékenységét.

Miután a Mercedes visszautasította a beszállítói szerepkört, a Ferrari pedig az előzetes híresztelések szerint csak egyéves motorokat lenne hajlandó adni az osztrákoknak (amely opció viszont a bikák számára nem megfelelő), a Red Bull és vele együtt a Toro Rosso is nagy bajba került. Dietrich Mateschitz, a Red Bull tulajdonosa végleges kiszállással fenyegetőzik, amennyiben csapatai nem találnak versenyképes motorpartnert – így Christian Hornerre vár a hálátlan feladat, hogy Mateschitzet jobb belátásra bírja, és megfelelő szerződést kössön az egyik motorgyártóval.

Az idő azonban vészesen fogy; mivel lassan a 2016-os autó tervezési és gyártási időrendje bánhatja a hosszas halogatást, a Red Bull akár még fel is újíthatja a tárgyalásokat a Renault-val. Bernie Ecclestone az optimisták pártját gyarapítja; a nagyfőnök szinte bármit megtenne, hogy a mezőny létszáma ne csökkenjen 18 autó alá, és elmondása szerint „minden a legnagyobb rendben alakul”, miközben Niki Lauda kijelentését is megcáfolta, miszerint Mateschitz elvesztette az érdeklődését az F1 iránt.

„Tudja, mit csinál” – visszhangozta a räikköneni igazságot Bernie. „Szó sincs róla, hogy kiszeretett volna az F1-ből, csupán olyan helyzetbe szeretne kerülni, ahol versenyképes lehet. Pontosan ez fog történni; minden rendben lesz.”

Daniel Ricciardo szerint is a Renault-ban a jövő; a franciák megtartása egyike a „jobb választási lehetőségeknek”, habár az ausztrál finoman szólva örülne, ha a Renault felzárkózna.

„Természetesen jövőre is versenyezni szeretnék, autóban szeretnék ülni és része lenni a mezőnynek” – nyilatkozta Ricciardo. „Azonban ha valaki azt mondaná nekem, hogy igen, versenyezni fogunk, de csak a 16. helyért, akkor talán meggondolnám, mennyire akarom ezt. Amennyiben a Renault képes lesz jövőre valami jobbal előállni, mint idén, és lehetőségünk adódik kicsit előkelőbb pozíciókért küzdeni, akkor azt mondom, az együttműködés folytatása egyike a jobb opcióinknak. Majd meglátjuk; nem zárhatunk ki semmit, annyi azonban bizonyos, hogy versenyképes terméket akarunk. Nem azért vagyunk itt, hogy körbe-körbe furikázzunk és feltöltsük a mezőnyt, és versenyzőként nem is nagyon izgat ez a kilátás.”

Daniil Kvyat szerint a Renault-ban megvan a potenciál, hogy 2016-ban a Mercedesszel és a Ferrarival csatázzon.

„Kemény munkával és elkötelezettséggel bármit elérhetsz” – osztotta meg velünk a siker titkát a fiatal orosz. „Egyáltalán nem számít, milyen problémáid voltak a múltban. Semmit sem tudok a Renault-val, Ferrarival, Mercedesszel, Lamborghinivel meg tudom is én még mivel folytatott tárgyalásokról; csupán türelmesnek kell lennünk. Minden nap új kérdéseket és helyzeteket vet fel – én is csak annyit tudok az ügyről, mint ti. A Christian- és Helmut-féle embereknek hatalmas szakértelme van az ilyen helyzetek megoldásában, és mindent meg fognak tenni, hogy a lehető legjobb pozícióba kerüljünk jövőre.”

Paul Monaghan, a Red Bull vezető mérnöke beismerte, könnyen csúszás lehet a vége, ha nem tudják hamarosan eldönteni a motorszállító kilétét.

„Lassan késő lesz” – nyilatkozta Monaghan. „Jelen pillanatban még épphogy, de sikerülne megcsinálnunk mindent. Az első teszt megeshet, hogy hatalmas pofára esés lenne, ám ugyanakkor az sem igaz, hogy aki tökéletes első tesztet fut, automatikusan előnyt élvez velünk szemben. Akárhogy is lesz, megbirkózunk a helyzettel.”

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a vaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!