f1

2016.04.09. 08:52

Magnussen biztos a pontszerzésben

Persze csak akkor, ha összejön egy problémamentes hétvége.

Kovács Noémi

Fotó: Francois Flamand / DPPI/Renault Sport

A sorozatba való visszatérése ellenére nem indult túl jól az idei Forma-1-es szezon a dán versenyző számára: míg a szezonnyitón már az első körben defektet kapott és így fel kellett adnia a futamot, Bahreinben már csak a boxutcából rajtolhatott el - ennek ellenére a versenyt már a 11. helyen zárta. Ebből kiindulva Magnussen úgy véli, hogy egy problémamentes hétvégén összejöhet végre a pontszerzés a Renault-nak.

"Ez elég bosszantó. Időnként ilyen a versenyzés, de nagyon közel vagyunk (a pontszerzéshez - a szerk.), ami elég motiváló. Úgy érzem, hogy az autó nagyon jó. Természetesen jól jönne még több leszorítóerő és teljesítmény, de mutassanak egy olyan versenyzőt aki nincs így ezzel! Természetesen élvezem, hogy ismét a volán mögött vagyok és keményen hajthatok illetve az előzéseket, de hátulról felzárkózva annyira sok tennivaló van, hogy nagyon erős teljesítmény még így is a 11. helyen befejezni a versenyt. Ha előkelőbb helyről rajtolunk és nem lett volna az első körben az az incidens, jó dolgok történtek volna." - mondta Magnussen a helyzetet értékelve a Motorsport.com-nak. 

A Renault technikai igazgatója, Nick Chester egyetért dán versenyzőjükkel, bár a brit szakember szerint annyira szoros a csata középmezőnyben, hogy egyszerűen nem szabad teret engedni a hibáknak, így az időmérős bakikon és tempón javítani kell.

"A versenytempó közel azonos a középmezőnyben, ezt láthattuk Ausztráliában és Bahreinben is. Ez azt jelenti, hogy mindent lehetőséget maximalizálni kell, hiszen minden plusz teljesítménynövekedés eredményezheti a különbséget a majdnem pontszerzés és a pontszerzés között. Az időmérős tempó relatív értelemben a versenytempónk mögött jár, úgyhogy ez olyan terület, amire fókuszálnunk kell, bár ez kéz a kézben jár az összteljesítmény növelésével kapcsolatos céljainkkal." - mondta a technikai igazgató, aki Palmer kálváriájára is kitért. A brit versenyző autójában a hidraulikus szivattyú hibásodott meg.

"A hidraulikus szivattyú hibásodott meg, ami rendkívül ritkán szokott előfordulni. A szivattyú a normál üzemi élettartamának csak tizedét élte meg. Együtt dolgozunk a beszállítóval a problémán és az alkatrészeket karanténba helyeztük addig, amíg meg nem értjük a problémát. Nagyon sajnálatos, hogy Jolyonnak egy ilyen hiba miatt kellett kihagynia egy versenyt, mint ez." - fűzte hozzá Chester.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a vaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!