Sport

2016.06.06. 16:30

Még nem számolgat - Herczig Norbert Veszprémben növelné negyvenpontos előnyét

Veszprém - A hétvégén rendezik a huszonharmadik Veszprém-ralit, melynek kapcsán a szombati rajtig idén is mindennap bemutatunk egy-egy pilótát. Kivel is kezdenénk sorozatunkat, ha nem a tavalyi veszprémi futam győztesével, a 2015-ös év bajnokával és az idei szezon pontvadászatát is vezető Herczig Norberttel.

Heffler Péter

- Milyen emlékei vannak a veszprémi futamokról?

- A Mecsek-rali után itt álltam a legtöbbször, összesen tizennyolcszor rajthoz. Mindegyik kedves emlék számomra, és a statisztikák is arról árulkodnak, hogy nagyon kedvelem ezt a versenyt, hiszen itt sikerült eddig a legtöbb abszolút győzelmet besöpörnöm. Ráadásul 2004-ben, 2011-ben, 2012-ben és 2015-ben is Skodával sikerült nyernem.

Herczig Norbert tavaly nemcsak Veszprémben, hanem a bajnokságban is győzni tudott
Fotó: Lakatos Róbert

- Mit vár az idei futamtól?

- Őszintén szólva, kicsit óvatosak vagyunk, ugyanis ez a bajnokság legnehezebb futama, nemhiába kapott más-feles szorzót. Ez azt jelenti, hogy nyilván sok pontot lehet szerezni, de ugyanakkor egy esetleges hibáért is nagy árat kell fizetni. Ezért a jó versenyzés és a biztos helyen történő beérkezés a célunk. Nehézséget jelenthet, hogy elsőként fogunk indulni, vagyis mi takarítjuk majd a pályát a többieknek, továbbá a hosszú első nap miatt kevesebb lehetőség nyílik az esetleges hibák javítására a második napon.

- Mit jelentene egy esetleges győzelem?

- Nem számolom a pontokat, egyelőre ugyanis nincs helye a mateknak. A veszprémi futamot követő székesfehérvári verseny eredményeinek ismeretében már okosabbak leszünk. Utána lehet majd kicsit előre tekinteni.

- Pár dologban fejlesztett a gyár a tavalyi, pont a Veszprém-ralin debütált autón, ami a differenciálművön és a lengéscsillapítókon jelent változást. Elvileg gyorsabbnak kell lennie a kocsinak, nagy kérdés, hogy ki tudjuk-e autózni ezt a különbséget - mondta Herczig Norbert az 1,6-os motorral, ötsebességes szekvenciá-lis váltóval szerelt, két differenciálművel rendelkező, négykerék-meghajtású, kétszázkilencven lóerős, négyszázhúsz Nm nyomatékkal rendelkező Skoda Fabia R5-ről.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a veol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!