Székesfehérvár

2016.06.29. 12:39

Kényelmesednek a fehérváriak is - ezért lép be az online bevásárlás piacára a többi szereplő

Fejér megyében is dübörög az online élelmiszer kereskedelem – a tavalyi első nagy belépő után hamarosan érkezhetnek a többiek is. Egyre többen döntenek úgy, hogy a sorban állás, tülekedés helyett a kényelmes, otthoni vásárlást választják.

S. Töttő Rita

A kísérleti nyúl szerepét játszotta az elmúlt években a Tesco, amikor először csak a fővárosban, majd pedig tavaly már Székesfehérváron is elindította online élelmiszer kereskedelmi hálózatát. Kemény fába vágta a fejszéjét, de mint kiderült, kifizetődő volt a fejlesztés, hiszen idén áprilisban már új állomást hozott létre a megyeszékhelyen, ezzel a környező településeken is elérhetővé téve a szolgáltatást.

Az „online nagyáruházi bevásárlókocsi” eddig három autóval 11 ezernél is több rendelést szállított ki Székesfehérváron. Jelenleg 24 embernek adnak munkát, ám a tervek szerint várhatóan tovább nő ez a szám a közeljövőben – tájékoztatott az áruház. Ebből is látszik, hogy van még potenciál az online élelmiszer kereskedelemben – ezt támasztja alá a GKI digital kutatása is, mely szerint összességében tavaly 16 százalékkal nőtt az online kiskereskedelem az országban, ami 270 milliárd forintos költést jelent. Az internetes fogyasztói jogok ráadásul komoly előnyökkel ruházzák fel az e-vásárlót, aki így 14 napon belül indoklás nélkül elállhat a szerződéstől, visszakérheti a rendelt termék árát.

Az online élelmiszer kereskedelemben ez úgy működik, hogy a terméket átvételekor ellenőrizhetjük, s ha nem felel meg, visszaadhatjuk a „kiszállítói asszisztensnek”, így azt nem kell kifizetni. Ha pedig később derül ki, hogy nem felel meg, bármikor vissza lehet vinni az online áruház bármelyik valódi üzletébe – természetesen blokk kíséretében. A kísérleti szakaszt követő bővülés után több szereplő is úgy döntött, hogy beszáll az online élelmiszer kereskedelmi piacra.

Az előkészületek már a Spar-nál és az Auchan-nál is zajlanak, ám még javarészt meglehetősen titkosan kezelik a projekteket. Ennek ellenére a bicskei logisztikai központú Spar kommunikációs vezetője, Maczelka Márk a feol.hu-nak elárulta: az áruházlánc webshopja várhatóan a jövő év folyamán nyitja meg kapuit. További részleteket nem szolgáltathatott a projektről, mivel az jelen pillanatban még fejlesztés alatt áll.

Az Auchan is épp ilyen titokzatos volt: Samu Zsófia kommunikációs vezető azt nyilatkozta, hogy 2016 őszén indítják el az e-kereskedelmi szolgáltatásukat. Arról, hogy a Fejér megyeieknek vagy a székesfehérváriaknak mikor hozzák házhoz a heti bevásárlásukat, még semmilyen információt nem árulta el.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a feol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!