Gazdaság

2016.09.01. 16:04

A jó könyvelő 12 pontja (x)

A könyvelés nagyon nem egyszerű dolog, hiszen rengeteg mindennel tisztában kell lennie egy könyvelőnek. Egy cégvezető tudja is ezt – vagy azért, mert volt már dolga egy munkáját rosszul végző könyvelővel, vagy pontosan azért, mert cége mögött egy megbízható és nagy tudású könyvelő szakember áll.

Azoknak, akik éppen most nyitottak céget, nincs egyszerű dolguk, hiszen jó könyvelőt találni nem egyszerű – főleg azért sem, mert mivel nem értünk a munkához, nem tudjuk megállítani, hogy jól végzi-e a munkáját. 12 pontba sűrítettük, hogy milyen a jó könyvelés – az ecoexpo.hu szakértőit kérdeztük.

1. A jó könyvelő profi, amely már abból is látszik, hogy nem áll munkába szerződés nélkül, a szerződésben pedig pontról pontra lefekteti, hogy mi az ügyfél feladata és mi az ő feladata. Ez azért nagyon fontos, mert általában az ügyfél sem tudja, hogy mit kell majd a könyvelőnek csinálnia, ebből a szerződésből már követhetőek a feladatok és kissé meg is érthető a könyvelő feladata. A szerződés mindent tartalmaz, amely létrejötte egyértelműen mindkét fél számára fontos.

2. A felelősségteljes munkát általában az jelzi, hogy a könyvelést végző személy saját ügyfélkapuján keresztül dolgozik, hiszen ha az ügyfél ügyfélkapuját használja az azt jelenti, hogy nem vállalja a munkájáért a felelősséget.

3. A szakmai felelősségbiztosítás is igen fontos, hiszen aki rendelkezik ezzel, az azt jelenti, hogy minden hibájáért vállalja a felelősséget, és akár biztosítást is fizet.

4. A jó könyvelő mindig elérhető – természetesen ez nem azt jeleni, hogy az ügyfél bármikor zaklathatja, de munkaidőben mindig felveszi a telefont, és készségesen válaszol a kérdésekre. Ügyfél és könyvelő között nagyon fontos a kommunikáció, és lehet, hogy éppen nem érhető el a könyvelő, de ha midig visszahívja az ügyfelet, amikor tudja, akkor jó munkakapcsolat lehet közöttük.

5. Már az előző pontból is kiderült a jó munkakapcsolat, ami főleg a bizalmon alapul. A könyvelő-ügyfél kapcsolat nem abból áll, hogy papírokat adnak át egymásnak, hanem hogy megbeszélik a cég körüli pénzügyeket, hiszen a könyvelő néha sokszor lát olyan dolgokat is, amelyeket a cégvezető nem.

6. Olyan ember kell hogy a könyvelést végezze, aki a laikus emberrel is meg tudja értetni, hogy hogy állnak a pénzügyei, akitől az ügyfél mer kérdezni, és akinek érthetően elmagyarázzák a lényeget – ez is a jó kommunikáció lényege.

7. A jó könyvelés lényege, hogy mindig az aktuális jogszabályok szerint történik az – tehát a könyvelőnek ismernie kell minden jogszabályt, legalábbis tudnia kell, hogy hol keresheti őket, illetve a változásokról időben kell értesíteni az ügyfelet.

8. Nagyon fontos, hogy a fizetési határidőkről ne aznap, hanem pár nappal előtte értesítse az ügyfelet.

9. A könyvelőnek tudnia kell a hatóságok előtt is beszélnie a pénzügyekről, hiszen egy-egy ellenőrzésen az ügyfél nem fogja tudni elmagyarázni, hogy hogyan állnak a pénzügyekkel és bevallásokkal – a könyvelőnek képviselnie is kell.

10. Fontos, hogy jó kapcsolat legyen ügyfél és könyvelő között, fontos, hogy az ügyfél is figyeljen a könyvelőre, tehát ha ő kér valamit, akkor biztosan nem hiába kéri azt, tehát érdemes betartani a határidőket, hiszen ha az ügyfél nem viszi neki a szükséges papírokat, vagy nem ír alá, akkor szintén nem lehet sikeres a könyvelés.

11. Bizalom és tisztelet az ügyfél és a könyvelő között – talán ezzel lehetne összefoglalni a fenti 10 pontot.

12. A jó könyvelő mindig az ügyfél mögött áll, de fontos, hogy az ügyfél is teljesítse azokat a kéréseket, amelyeket a könyvelő igényel – csak így lehet jó és megfelelő a munka.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a feol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!