Sport

2016.09.22. 19:01

Hadilábon a szerencsével - Rakoncátlankodott az autó

Salgótarján - A magyar országos rallye bajnokság utolsó előtti futamán ismét nagyot alkotott az ifj. Fogarasi Attila-Toloczkó Péter duó.

Szupkai Gábor

Ifj. Fogarasi Attila és Toloczkó Péter a kategória bajnoki címét már a Mecsekben bebiztosította, de abszolútban szeretnének a lehető legjobb pozícióban zárni, így komoly tervekkel vágtak neki a Salgó Rallye-nak. Amit már rögtön a prológon megzavart egy kis műszaki hiba.

- Örültünk a nedves, csúszós aszfaltnak, mert ezen tudtunk volna kicsit látványosan is autózni. Sajnos csak az első visszafordítóig volt erre módunk, mert a jobb hátsó fékcsövünk kidurrant, miután rárántottam a kéziféket. Mindez nem támogatta a további mutatványokat, le is gurultunk a pályáról, és még este nekiláttunk a fékcső cseréjének - mondta a versenyző.

Ifj. Fogarasi Attila és Toloczkó Péter alatt ezúttal rakoncátlankodott a Honda Civic Type-R (Fotó: Peremicki István)

Vasárnap csúszós, nyálkás utakon, ködös időben rajtoltak el az autók, Fogarasiékat, azonban ez sem akadályozta.

- Minden versenyen igyekszem alaposan bekezdeni. Mi sosem tudunk annyit javítani általában magunkhoz képest, mint az ellenfeleink. Ezúttal is jól kezdtünk, mindössze 0,6 mp-el maradtunk le az abszolút időt repesztő Bodogán Ferencék mögött. Csúszkált nagyon az autó, ezért is lepett meg minket az eredmény, de nagyon örültünk neki. Veszélyes, vizes, ködös volt a pálya, de jó itinert írtunk, talán az eddigi legjobbat, ami segített a nehézségek leküzdésében, kihoztuk Kazáron a maximumot belőle. A ceredi gyorsaságin szintén tökéletesen, hiba nélkül tudtunk Petivel összedolgozni, ami egy ennyire munkás és technikás szakaszon nagyon fontos volt. A gumink minden kör végére rettenetesen elkopott, a fékek pedig - miután gyári fékeket használunk - a nap zárásakor a nullával voltak egyenlők.

- Az első kör végén nagy volt az öröm, mivel a harmadik helyen álltunk, de a következő kör után a negyedik helyre csúsztunk vissza. Ám csak néhány másodperc volt a hátrányunk a másodikhoz képest. Elégedettek voltunk még ekkor is. De az ötödik szakasztól olyan tüneteket produkált a váltó, amit legutóbb 2015-ben. Három versennyel ezelőtt volt utoljára felújítva, és a tapasztalatunk azt mutatja, hogy kettő, esetleg három versenynél többet nem is igazán bír ki. Kettesből, hármasból kezdte kidobálni a sebességet. Ebben a kemény mezőnyben pedig egy ilyen hibával azonnal ki is szálltunk a dobogós helyekért folytatott csatából. A verseny elejétől kezdve rossz volt a benzinszintmérőnk, nem mutatta, hogy mennyi üzemanyag van a tankban. Aztán vagy a benzinünk kezdett a záró szakaszon fogyni, vagy ellöttyent, vagy az AC pumpa vacakolt, nem szívott rendesen, be-be fulladt a motor, ezért ott már nem is forgattam nagyon, idejekorán elváltottam, a célba érkezés volt a lényeg. Az eredménnyel elégedettek voltunk, örültünk a negyedik helynek, és az újabb kategória győzelmünknek.

A zárófutamot Ózdon rendezik, ahol eldől a fiúk abszolút helyezése is.

- Az elsődleges cél természetesen az lesz, hogy Papp Laciékat megelőzzük, magunk mögött tartsuk. Nagyon készülünk, biztos, hogy különösen nehéz harc lesz a végső. De akárhogy is alakuljon a vége, mi már így is nagyon boldogok vagyunk, egy életre szóló élményt és egy kategória bajnoki címet adott a Rallye2-ben az idei évad - mondta a kiváló pilóta.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a feol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!