Sport

2017.08.07. 18:25

Abszolútban is a csúcson - Hibátlanul működtek az új gátlók, ami meg is látszott a teljesítményen

KOMLÓ Nem a megszokott navigátorral versenyzett a Baranya Kupán ifj. Fogarasi Attila, ám az eredmény hasonlóan jó lett mint máskor.

Szupkai Gábor

Szerencsére az új lengéscsillapítók is elkészültek a Hondához, bár a tesztelésre túl sok alkalom nem adódott.

- Elvittük az autónkat Miskolcra, ahol Hadik Andrásék műhelyében bekerültek a kocsi alá az új, versenyzésre született gátlók, amelyek nagyon jól sikerültek, hibátlanul működtek a versenyen. Miután hazajöttünk csupán a nagyvelegi gyorsasági szakasz végén mentem egyet, ahol éppen csak kipróbáltam ezeket az új lengéscsillapítókat, így az igazi tesztelés Komlóra, az első gyorsasági szakaszra maradt, mert a verseny előtti hivatalos tesztre sem sikerült eljutnunk. Ráadásul, a megszokott navigátorom Toloczkó Péter most nem tudott eljönni velem Komlóra, lagziba voltak hivatalosak. A segítségemre Papp Tamás barátom sietett, ő ült be a helyére a Baranya Kupára.

ifj. Fogarasi Attila egy rakás serleggel tért haza a Hondával a Baranya Kupáról Fotó: Peremicki István

Annak ellenére, hogy nem egy összeszokott párosról van szó, a verseny nagyon jól sikerült az új duónak.

- Óriási volt a hőség, embert próbáló meleg volt a kocsiban. Pénteken az első gyorsasági szakasz elég jól sikerült, szoros csatában, az abszolút harmadik időt autóztuk. A dobálós részeken óvatosak voltunk, maradt még bent némi idő, mivel álmodni sem mertem, hogy ilyen tökéletes a futómű. Ezután teljesítettük Komlón a prológot, majd a második gyorsaságira már az esti szürkületben érkeztünk meg. Tudtuk, hogy egy kicsivel jobban meg kell húzni ezt, mint az első szakaszt. Ez sikerült is, ennek köszönhetően az abszolút második helyre léptünk előre, innen vártuk a szombati folytatást. Hetvehelyen már versenyeztem tavaly, most pedig tovább javítottuk az itinert, ennek köszönhetően sokkal jobb időt autóztunk itt, mint 2016-ban. A kocsi és a navigátor is fantasztikus volt. Persze a nagy tempóhoz némi kaland is társult, akadt egy-két apróbb megcsúszásunk napközben. Az autó jól bírta, egyedül a töltés jelző lámpa villogott, de az szinte folyamatosan. Az okára még most sem jöttünk rá, ám arra jó volt, hogy pénteken alaposan ránk ijesszen. A váltóval is akadt problémánk szombaton. Kidobálta a második fokozatot, úgyhogy hol én, hol pedig Tamás tartotta a váltókart. Volt olyan gyorsasági szakasz, ahol végig fél kézzel vezettem, de miután megosztottuk egymás közt a feladatot sikeresen célba értünk.

Az apróbb nehézségek ellenére végül Fogarasi Attiláék megnyerték a Baranya Kupát abszolútban, az 5-ös géposztályban.

- Rendkívül boldogok voltunk a célban, hihetetlen nagy siker volt ez. A pályafutásom második abszolút győzelmét szereztük meg Komlón, részben ismeretlen pályákon, idegen környezetben. Az csak hab a tortán, hogy az autónk hamarosan felnőtt korú lesz, mégis sikerült vele ezt a kitűnő eredményt hozni.

A győzelem után pedig adódik a kérdés, melyik verseny lesz a következő?

- A komlói sikeren felbuzdulva megpróbálunk mindent megtenni azért, hogy a Budapest Rallye-n is ott lehessünk.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a feol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!