2017.08.23. 11:14
Még ma is vannak vállalkozók, akik személyesen intézik a bankolást
A pénzügyi kultúra területén is van még mit tenni a mikro- és kisvállalkozásoknak: 40 százalékuk számára még ma is nem éppen teljes körű az online úton történő bankolás.
A mikro- és kisvállalatok többsége már leginkább online intézi banki ügyeit, mintegy 40 százalékuk azonban továbbra is személyesen keresi fel a bankfiókot – derül ki egy hitelgarancia nyújtásával foglalkozó cég országos, reprezentatív felméréséből.
A kutatás szerint a mikrovállalatok 80, a kisvállalatoknak pedig 97 százaléka használ valamilyen online banki rendszert céges számlája kapcsán. A csak online rendszert használók kisebbségben vannak: a mikrocégek közel ötöde, a kisvállalatoknak pedig 15 százaléka válaszolta, hogy kizárólag ezzel a banki ügyintézéssel él.
Búza Éva, a cég vezérigazgatója kiemelte: a hazai kis- és középvállalati (kkv) szektorban egyre inkább terjed az online bankolás, ugyanakkor a legkisebb cégek kisebb mértékben élnek a bankok által kínált digitális innovációk előnyeivel.
A felmérés szerint a legkisebb cégek vezetői közül minden negyedik kizárólag személyesen vagy telefonon intézkedik vállalati banki ügyekben, a kisvállalatoknál pedig 15 százalék sorolta magát ebbe a körbe. A tulajdonosok elsősorban a szerződésekkel kapcsolatos ügyeket intézik személyesen, de a hiteligénylés és a befektetések kezelését is inkább „élő szóban", a bankfiókokban bonyolítják.
A kisvállalatoknál elenyésző az átutalások és a csoportos beszedési megbízások nem online kezelése. Az online banki rendszereket nem használó kis cégek tulajdonosai leginkább azért kerülik ezt az ügyintézési módot, mert úgy vélik, nincs szükségük rá. A mikrovállalkozásoknál az ismerethiány, illetve a biztonsági kérdések, a középvállalatoknál pedig a biztonságon túl a bizalomhiány is szerepet játszik.